Velkommen til Jørgen Løvlands gate 25!
Styret vil ønske deg velkommen og ta denne anledingen til å påminne om noen praksiser i boligselskapet.
TRAPPEVASK, BAKGÅRD, DUGNAD
Vi har ingen vaktmestertjenester utover snømåking/strøing. Vi er derfor avhengig av at alle tar ansvar for å vaske trappen og vedlikeholde bakgården. Det viktigste er vanning av blomster, klipping av plen og luking. For hagearbeid blir det satt opp lister før sommeren. Det arrangeres dugnad hver høst og vår og alle beboere oppfordres til å delta. Det vil bli servert pølser og øl etterpå.
Fra
1.1.2012 har vi innført et nytt system for trappevask i B- og
C-oppgangen. A-oppgangen har egne rutiner. Vaskelistene finnes på
oppslagstavlen ved inngangen. Hele
oppgangen skal vaskes fra loftet ned til inngangen annen hver uke.
For den enkelte leiligheten betyr dette at alle vasker kun 3 ganger
om året. Hvis datoene som er tildelt ikke skulle passe, ser vi
gjerne at beboere bytter tidene seg i mellom. På sommeren når det
er fellesferie og mange er bortreist, er det også pause i
trappevask. Utstyr til trappevask finnes i en felles kjellerbod i
B-oppgangen.
PARKERING I BAKGÅRDEN
Parkering
i bakgården er ikke tillat. Biler kan være til sjenanse for beboere
i første etasje og farlige for barn som leker ute. I tillegg skal
det til enhver tid være mulig for rednings- og brannbiler å kjøre
inn uten noe hindringer. Av- og pålessing er selvfølgelig
tillatt.
SOILRØR
Vår
2011 ble soilrørene i bygården fornyet av Proline AS.
Proline-metoden går ut på plaststøping av rør og når våtrommene
skal pusses opp, må det tas hensyn til f.eks. ved skifting av sluk
og kapping av avløpsrør. Vennligst se vedlagt info fra Proline og
kontakt styret hvis dere lurer på noe.
STYRET
Styret består av
tre medlemmer og to varamedlemmer. Kontakt en av oss hvis du lurer på
noe eller har saker du vil ta opp. Generalforsamling blir vanligvis
avholdt i juni. Styret
har en beboerliste og vil gjerne også ha din/deres
kontaktinformasjon slik at vi raskest mulig kan komme i kontakt hvis
det skulle skje noe i leiligheten. Send vennligst navn og
kontaktinformasjon på alle som bor i leiligheten til
jl25as@gmail.com
KILDESORTERING
Boligselskapet
er med i det nye kildesorteringssystemet der man sorterer plast- og
matavfall. De grønne og blåe posene kan man hente gratis fra de
fleste dagligvarebutikkene i nærheten. Vi sorterer også papir og
papp og det nærmeste glass- og metallreturpunktet finnes ved
Lilleborg Sykehjem i Dynekilgata.
VASKEKJELLER
Boligselskapet
har en vaskekjeller i A-oppgangen som alle beboere kan benytte seg av
mot betaling. Kostnadene er 30 kr per sesjon. Beboerne må reservere
bruken i forkant på listene som henger på døren til
vaskekjelleren.
BRANNSLOKNING
Den enkelte
leilighetseier og beboer er ansvarlig for installasjon av
forskriftsmessig røykvarsler og brannslukningsapparat, og nødvendig
vedlikehold av disse. Styret organiserer ved årsskifter en årlig
kontroll av brannslokningsapparat gjennom en ekstern
samarbeidspartner. Nærmere informasjon blir gitt. Forøvrig ble det
i 2009 installert en felles seriekoblet brannvarslingsystem. Se
vedlagt info om betjening av denne.
DIVERSE
Stoler til utlån: I
bretterommmet bak tørkerommet står det 24 plastikstoler fra IKEA.
De er kjøpt inn til felles benyttelse, og kan lånes av beboere. Vi
ber om at de returneres så raskt som mulig etter lån.
Ønsker dere en
klistremerke til ringeklokken og/eller postkassen, ta kontakt med
Reetta.
Styreleder
Ralph
Pluimert (C-oppgang)
tel.
41 24 14 83
Styremedlem
Reetta
Asikainen (C-oppgang)
tel.
41 01 95 31
Styremedlem
Alexander
Bjølgerud (C-oppgang)
tel.
95 05 31 87
Styret
kan også kontaktes på jl25as@gmail.com
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar