Informasjon til nye beboere


Velkommen til Jørgen Løvlands gate 25!


Styret vil ønske deg velkommen og ta denne anledingen til å påminne om noen praksiser i boligselskapet.


TRAPPEVASK, BAKGÅRD, DUGNAD

Vi har ingen vaktmestertjenester utover snømåking/strøing. Vi er derfor avhengig av at alle tar ansvar for å vaske trappen og vedlikeholde bakgården. Det viktigste er vanning av blomster, klipping av plen og luking. For hagearbeid blir det satt opp lister før sommeren. Det arrangeres dugnad hver høst og vår og alle beboere oppfordres til å delta. Det vil bli servert pølser og øl etterpå.


Fra 1.1.2012 har vi innført et nytt system for trappevask i B- og C-oppgangen. A-oppgangen har egne rutiner. Vaskelistene finnes på oppslagstavlen ved inngangen. Hele oppgangen skal vaskes fra loftet ned til inngangen annen hver uke. For den enkelte leiligheten betyr dette at alle vasker kun 3 ganger om året. Hvis datoene som er tildelt ikke skulle passe, ser vi gjerne at beboere bytter tidene seg i mellom. På sommeren når det er fellesferie og mange er bortreist, er det også pause i trappevask. Utstyr til trappevask finnes i en felles kjellerbod i B-oppgangen.

PARKERING I BAKGÅRDEN

Parkering i bakgården er ikke tillat. Biler kan være til sjenanse for beboere i første etasje og farlige for barn som leker ute. I tillegg skal det til enhver tid være mulig for rednings- og brannbiler å kjøre inn uten noe hindringer.  Av- og pålessing er selvfølgelig tillatt.

SOILRØR

Vår 2011 ble soilrørene i bygården fornyet av Proline AS. Proline-metoden går ut på plaststøping av rør og når våtrommene skal pusses opp, må det tas hensyn til f.eks. ved skifting av sluk og kapping av avløpsrør. Vennligst se vedlagt info fra Proline og kontakt styret hvis dere lurer på noe.



STYRET

Styret består av tre medlemmer og to varamedlemmer. Kontakt en av oss hvis du lurer på noe eller har saker du vil ta opp. Generalforsamling blir vanligvis avholdt i juni. Styret har en beboerliste og vil gjerne også ha din/deres kontaktinformasjon slik at vi raskest mulig kan komme i kontakt hvis det skulle skje noe i leiligheten. Send vennligst navn og kontaktinformasjon på alle som bor i leiligheten til jl25as@gmail.com

KILDESORTERING

Boligselskapet er med i det nye kildesorteringssystemet der man sorterer plast- og matavfall. De grønne og blåe posene kan man hente gratis fra de fleste dagligvarebutikkene i nærheten. Vi sorterer også papir og papp og det nærmeste glass- og metallreturpunktet finnes ved Lilleborg Sykehjem i Dynekilgata.

VASKEKJELLER

Boligselskapet har en vaskekjeller i A-oppgangen som alle beboere kan benytte seg av mot betaling. Kostnadene er 30 kr per sesjon. Beboerne må reservere bruken i forkant på listene som henger på døren til vaskekjelleren.

BRANNSLOKNING

Den enkelte leilighetseier og beboer er ansvarlig for installasjon av forskriftsmessig røykvarsler og brannslukningsapparat, og nødvendig vedlikehold av disse. Styret organiserer ved årsskifter en årlig kontroll av brannslokningsapparat gjennom en ekstern samarbeidspartner. Nærmere informasjon blir gitt. Forøvrig ble det i 2009 installert en felles seriekoblet brannvarslingsystem. Se vedlagt info om betjening av denne.

DIVERSE


Stoler til utlån: I bretterommmet bak tørkerommet står det 24 plastikstoler fra IKEA. De er kjøpt inn til felles benyttelse, og kan lånes av beboere. Vi ber om at de returneres så raskt som mulig etter lån.
Ønsker dere en klistremerke til ringeklokken og/eller postkassen, ta kontakt med Reetta.

Styreleder
Ralph Pluimert (C-oppgang)
tel. 41 24 14 83

Styremedlem
Reetta Asikainen (C-oppgang)
tel. 41 01 95 31

Styremedlem
Alexander Bjølgerud (C-oppgang)
tel. 95 05 31 87


Styret kan også kontaktes på jl25as@gmail.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar